Objectius de la comunitat de Municipis
Objectius de la comunitat de Municipis
Els objectius estratègics dels dos ajuntaments (SHV i LMV) deriven de l’elaboració del present Pla de Mandat. Aquests objectius s’expressen operativament en cadascuna de les línies d’actuació i de les accions específiques en què s’estructura el Pla.
D’altra banda, les dues institucions són conscient que els canvis i els processos emergents en la societat exigeixen reformular les polítiques públiques que s’han desenvolupat en els darrers anys.
La comunitat té com a objectius generals
· La Gestió optimitzar recursos i serveis
· La planificació
· La Coordinació
Optimitzar ajudes i subvencions provinents de diversos organismes supramunicipals, com la Generalitat, Diputació de Barcelona, Consell Comarcal, i també ajudes estatals i fins hi tot europees.
L’optimització de totes aquestes ajudes comporta establir clarament uns criteris de planificació, que giren al voltant de 6 àrees d’acció:
· Educació
· Cultura
· Esports
· Joventut
· Promoció econòmica i turisme/Medi ambient
· Benestar social
Planificar a mig i a llarg termini pensant en projectes d’abast territorial, accions concretes d’àmbit supramunicipal o pensar en programes mes concrets destinats a la població en general.
Tot plegat amb la finalitat d’optimitzar recursos tant econòmics com humans per intentar fer una planificació que no desdobli activitats per millorar-ne l’eficàcia i l’eficiència, pensant de forma global.
Tota aquesta planificació, depèn en primer lloc de la gestió dels polítics que encapçalen els dos ajuntaments i que marquen les directrius a seguir, de la/el responsable de coordinació de la comunitat, però sobretot dels recursos humans que es poden destinar a la comunitat, segons decisió dels respectius regidors dels equips de govern dels municipis en cada moment.
Objectius Generals
· Implementar projectes de millora dels dos municipis.
· Coordinar programes i actuacions conjuntes.
· Planificar accions conjuntes de forma transversal
· Ordenar i sistematitzar el sistema de treball dels tècnics implicats
· Optimitzar i rendibilitzar recursos econòmics i humans
· Crear canals de comunicació entre ambdós ajuntament i dels tècnics
· Organitzar i establir les tasques concretes de les diverses àrees de treball.
· Gestionar i coordinar els RRHH dels tècnics corresponents dels dos Ajuntaments.
· Convocar i coordinar reunions de decisió i seguiment amb els regidors de les diferents àrees dels dos Ajuntaments.