Es presenta la cinquena campanya de promoció del comerç en barris antics, amb més de 1.700 botigues de 30 municipis

Dijous, 4 de juny de 2015

Sant Hipòlit, un dels trenta municipis de tot Catalunya que promociona el comerç al barri amb aquesta campanya

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va presentar, ahir dimecres dia 3 de juny al Palau Robert de Barcelona, la 5a edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics, “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, que enguany compta amb la participació de 1.754 botigues de 30 municipis. Entre aquests, n’hi ha sis d’Osona: Vic, Torelló, Sant Hipòlit de Voltregà, Centelles, Roda de Ter i Sant Pere de Torelló.

La iniciativa sorgeix de la Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, i té l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.

L’acte de presentació va comptar amb el periodista Llucià Ferrer com a conductor i hi van estar presents els tècnics, representants municipals i associacions de comerciants de les localitats on es porta a terme la campanya.

Aquesta iniciativa es desenvolupa durant tot el mes de juny en els 1.754 comerços adherits, amb el suport de la Generalitat, la Pimec i la Confederació de Comerç de Catalunya.

Per cada compra als establiments adherits, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig de diversos premis valorats en un total de 2003,20€, consistents en experiències arreu del municipi català: gastronomia, nits d’hotels, visites guiades, espectacles, productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya, i molt més. La tipologia del premi converteix a la campanya de comerç en una campanya turística ja que els guanyadors es passejaran pels nostres barris per conèixer de primera mà la riquesa de cada poble (de juliol a desembre de 2015).

La campanya ha estat fruit del treball en xarxa des dels ajuntaments participants. Treballar conjuntament multiplica l’impacte, la publicitat, el premi a oferir, el suport d’organismes, i abarateix els costos. La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència en els municipis.

Darrera actualització: 4.06.2015 | 12:33