Consum

Actualització del document FAQ's


Des de l’àrea de Consum de Diputació de Barcelona ens fan arribar la darrera actualització del document FAQ’s, de preguntes i respostes. Recordeu que per a facilitar el seguiment de les actualitzacions que es van fent, aquestes estan destacades en color verd.

En aquesta nova versió, a més d’afegir les noves modificacions i preguntes noves a tenir en compte, també hem modificat l’índex dels temes amb una nova numeració. Ara podeu clicar en el tema de l’índex al que voleu anar, i us portarà directament a la pàgina concreta, mitjançant un hipervincle automàtic. A més, els temes estan agrupats per números nous, per tant, veure-ho que la numeració de les preguntes també ha canviat.

Apartat web de Consum sobre Coronavirus: https://www.diba.cat/es/web/consum/-/coronavirus-espai-amb-informacio-actualitzada-i-en-revisio-permanent

Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor


En que consisteix

L'Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, mitjançant l'adhesió al conveni de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, posa a disposició dels seus ciutadans una Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor.

Aquesta oficina té com objectiu:

  • Informar, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries
  • Orientar, sobre les consultes i les reclamacions de les persones consumidores i usuàries en el cas que no respectin els seus drets i sobre les vies establertes per resoldre el seu conflicte
  • Mitjançar entre les parts per a la resolució de determinades qüestions
  • Fomentar l'educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en temes de consum de béns o la utilització de serveis, mitjançant campanyes divulgatives, publicacions, jornades, etc.
  • Fomentar l'assessorament al teixit comercial en referència als drets i deures dels consumidors mitjançant campanyes d'inspecció informatives i activitats formatives per a col·lectius d'empresaris.

L’oficina mòbil disposa d’un tècnic de Consum de la Diputació de Barcelona que atén els ciutadans en totes aquelles qüestions o dubtes relacionats amb l’àmbit dels drets dels consumidors: etiquetatge i garanties de productes; compra i lloguer d’habitatges; serveis bancaris; assegurances; compravenda de vehicles; serveis postvenda; compres fora d’establiment; serveis turístics, etc.

També des de l’OAC, si algú vol presentar una reclamació, es trasllada la incidència o reclamació dels ciutadans als tècnics de l’Àrea d’Atenció a les Persones Gerència de Salut Pública i Consum.

Quan es pot sol·licitar?

  • Cada 2 mesos ve l’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor que aparca a l'aparcament de La Pista.
  • També des de l’OAC, si algú vol presentar una reclamació, es traslladarà la incidència o reclamació dels ciutadans
  • Omplint el formulari per a reclamar on-line

Qui el pot demanar?

Qualsevol ciutadà interessat.

Es poden fer reclamacions, consultes, informació sobre drets dels consumidors i usuaris. Atenció personalitzada i gratuïta amb tècnics del a Diputació de Barcelona en temes com ara:

—Telefonia

—Etiquetatge i garanties

—Comerç

—Serveis post-venta

—Compra-lloguer habitatge

—Assegurances

—Serveis bancaris

—Viatges

—Vehicles

—Subministraments

Podeu trobar més informació sobre els vostres drets a: http://www.diba.cat/web/consum/publicacions

Cost de la tramitació:

No té cap cost.

";
Darrera actualització: 15.03.2023 | 09:39
Darrera actualització: 15.03.2023 | 09:39