Serveis Socials

Els serveis socials bàsics, són el conjunt d’actuacions destinades a informar, atendre i donar suport personal a tots els ciutadans i ciutadanes del municipi, especialment a les persones amb mancances d’autonomia personal, amb dependència, i amb dificultats en les relacions personals, familiars i/o socials.

Els serveis socials bàsics s'organitzen territorialment i estan dotats d'un equip multidisciplinari que ha de fomentar el treball i la metodologia interdisciplinaris, integrat pel personal professional necessari per al compliment de les seves funcions, amb l'estructura directiva i de suport tècnic i administratiu que s'estableixi per reglament. Els serveis socials bàsics inclouen els equips bàsics, els serveis d'ajuda a domicili i de teleassistència.

Serveis que s’ofereixen:

• Servei d’atenció individual:

o Informació sobre els recursos socials disponibles
o Orientació sobre els mitjans adequats per a respondre a les necessitats plantejades
o Assessorament i suport a les persones o grups que ho necessiten
o Valoració i diagnòstic de les situacions personals, de convivència i familiars i de les demandes socials
o Intervenció professional i tractament social orientats al compliment de les finalitats dels serveis socials
o Derivació a serveis especialitzats

• Servei d’Atenció Domiciliària (SAD)
• Servei de Teleassistència
• Servei de Teleassistència mòbil per a violència de gènere

 

Tràmits i Prestacions relacionats:

• Gent Gran:

o Sol•licitud de valoració de la dependència
o Ajudes tècniques (BAT Osona)
o Ajuts per a l’accessibilitat de l’habitatge
o Elaboració del PIA ( Programa Individual d’Atenció a la Dependència)
o Termalisme i viatges de l’Imserso
o Noces d’Or

• Infància i adolescència:

o Suport en la tramitació de beques de llibres i d’educació especial
o Suport en la tramitació de beques de menjador del Consell Comarcal d’Osona per a famílies amb necessitats socials

• Adults i famílies:

o Suport en la tramitació d’ajudes a les famílies amb infants menors de 3 anys
o Suport en la tramitació d’ajudes per a les famílies nombroses i monoparentals
o Renda Mínima d’Inserció
o Ajudes de la Generalitat d’urgència per la vivenda (per deutes)
o Tramitació de Pensions no contributives
o Elaboració d’informes d’arrelament social
o Ajuts d’urgència social
o Aliments de Creu Roja
o Gestió del treballs en benefici a la comunitat (Mesures penals alternatives del Departament de Justícia)
o Servei d'atenció a la Dona

• Persones amb disminució:

o Sol•licitud de reconeixement del grau de disminució
o Targeta acreditativa de la discapacitat
o Targeta d’aparcament
o Ajudes PUA
o Ajuts per a l’accessibilitat de l’habitatge

Darrera actualització: 9.03.2016 | 09:11