Nou Bo Social per a clients vulnerables

Divendres, 24 de novembre de 2017

El bo social és una ajuda als consumidors per fer front a la factura elèctrica. Està regulat pel Govern i el seu objectiu és protegir les famílies amb menys possibilitats econòmiques. Saps si us en podeu beneficiar?

Per beneficiar-vos del Bo Social heu de tenir contractada la tarifa elèctrica PVPC (amb o sense discriminació horària) i una potència igual o inferior a 10 kW en el teu habitatge.

A més a més, hauràs de complir els requisits per a ser considerat client vulnerable, client vulnerable sever o client vulnerable sever en risc d’exclusió social.

Quins són els requisits?

Clients vulnerables

Es considera que són clients vulnerables (descompte en la factura del 25%) les persones que siguin titulars d'un contracte de tarifa regulada (PVPC) i compleixin algun d'aquests requisits.

Per nivell de renda anual, que sigui inferior o igual als següents límits establerts segons l'IPREM (índex d'ús habitual per a la concessió d'ajudes i subsidis):

1,5 vegades l'IPREM*: Si no forma part d'una unitat familiar o no hi ha menors a càrrec.

2 vegades l'IPREM*: Si ha 1 menor a la unitat familiar.

2,5 vegades l'IPREM*: si hi ha 2 menors a la unitat familiar.

* IPREM anual 14 pagues vàlid per a 2017: 7.519,59 euros

Tots aquests llindars s'incrementaran en 0,5 vegades l'IPREM en els casos en què algun membre de la família tingui discapacitat major o igual al 33%, sigui víctima de violència de gènere o sigui víctima de terrorisme.

Pensionistes: que el sol·licitant (o en cas de que hi hagi unitat familiar, tots els membres de la mateixa) percebin la pensió mínima (per jubilació o invalidesa permanent).

Famílies nombroses: totes sense excepció

 

Clients vulnerables severs

Es considera que són vulnerables severs (descompte en factura el 40%):

Per nivell de renda: els qui compleixin els requisits per ser considerats clients vulnerables i més tinguin nivells de renda inferiors al 50% dels límits vàlids per a clients vulnerables.

Pensionistes: que tots els membres de la unitat familiar siguin pensionistes de la Seguretat Social, percebin la pensió mínima (per jubilació o invalidesa permanent) i tinguin una renda anual inferior o igual a 1 vegada l'IPREM.

Famílies nombroses: amb renda inferior a 2 vegades l'IPREM.

 

Clients vulnerables severs en risc d'exclusió social

En aquesta categoria entren aquells clients que estan sent atesos pels serveis socials d'una administració autonòmica o local que financi com a mínim el 50% de l'import de la seva factura.

Límits en el consum d'electricitat

Els descomptes del 25% i 40% del total de la factura estan subjectes a un límit en el consum d'energia, superat el qual s'aplicarà la tarifa PVPC sense descompte:

Pensionistes: 1.680 kWh d'electricitat consumida a l'any.

Famílies nombroses: 3.600 kWh / any.

Consumidors sense menors a càrrec: 1.200 kWh / any.

Consumidors amb un menor a càrrec: 1.680 kWh / any.

Consumidors amb dos menors a càrrec: 2.040 kWh / any.

 

Com sol·licitar el Bo Social

Primer de tot cal reunir tota la documentació necessària i en tots els casos omplir aquest formulari.

En el cas que la seva actual tarifa elèctrica estigui en el mercat lliure, per agilitzar els tràmits et recomanem que facis arribar també aquest altre formulari autoritzant a canviar-te al mercat regulat (tarifa PVPC). En el gràfic que trobareu en aquesta pàgina, podeu consultar els documents que es demanen per cada cas.

Una vegada reunida tota la documentació, l’heu d’enviar a:

1.- A través de la següent pàgina web https://www.endesaclientes.com

2.- Adjuntant-la en un email dirigit a bonosocial@endesa.es

3.- Enviant-la per correu postal a l’Apartat de Correos nº 1167, 41080 Sevilla.

4.- Consultant en el següent número de telèfon: 800 76 03 33

El Ministeri rebrà la seva sol·licitud i s’assignarà un grau de vulnerabilitat segons la seva renda o situació personal.

En un termini aproximat de 30 dies rebreu resposta pel mateix mitjà pel qual es va enviar la sol·licitud.

Què heu de fer si ja teniu Bo Social?

Si teníeu l’antic Bo Social s’ha de sol·licitar de nou, ja que des d’octubre de 2017 han canviat els requisits.

Tens fins el dia 10 d’abril de 2018 per a demostrar que compleixes els nous requisits. Fins llavors, seguiràs percebent el Bo Social fins ara.

A partir del 10 d’abril de 2018, si no has acreditat que compleixes els nous requisits s'aplicarà automàticament la tarifa PVPC sense descomptes.

En aquest enllaç trobareu un resum de la informació en format descargable o clicant en el document que trobareu en aquesta pàgina.

Per més informació consultar: https://www.endesaclientes.com/bono-social.html

 

Darrera actualització: 24.11.2017 | 12:35